duminică, 20 mai 2012

PRIMA EVADARE 13 MAI 2012


A doua participare cu sperante mari si obiective indraznete. Vreme foarte buna si atmosfera foarte antrenanta la start, muzica, lume multa, aproape dublu fata de 2011 ca numar de concurenti (2140 de inscrisi) si multa nerabdare. Toate au contribuit la emotiile pe care le-am avut chiar si dupa startul competitiei...
Am pornit din plutonul primilor 200 de participanti dar foarte curand am fost depasit de foarte multi care trageau de parca nu ar mai fi fost ziua de maine. E drept ca odata ce reusesti sa te desprinzi din marea masa de la inceput si intri in padure ai sanse sa te mentii destul de usor pentru ca prin Baneasa nu prea este loc de depasire. Asa s-a si intamplat, dupa terminarea portiunii late a drumului forestier, mi-am mentinut pozitia pana la trecerea peste soseaua de centura. Totusi stresul acumulat prin padure unde multi ar fi vrut sa treaca peste tine daca se putea si tipau cat ii tineau plamanii ca sa le faci loc, m-a consumat destul de mult, parca m-as fi aflat in traficul auto bucurestean cu multi soferi agresivi si disperati. Dupa ce am intrat pe poteca de pe langa Philip Morris am inceput sa trag dar picioarele parca nu mai voiau sa ma mai asculte.
Prima lectie: alimenteaza-te bine inainte de competitie, nu porni pe stomacul gol !
Am mers destul de bine pana cand am intrat pe drumul din spatele aeroportului Otopeni. Acolo...vant din fata puternic, pamant foarte uscat si plin de urme de atv care faceau inaintarea sa fie foarte dificila, cel putin pentru mine si tonusul pe care il simteam din ce in ce mai slab. Pana la drumul asfaltat dintre Balotesti si Tunari deja ma depasisera aproape 40 de oameni si imi devenea din ce in ce mai clar ca pierdusem clar sansa de a mai concura pentru Best 100. Ma gandeam ca o sa mai recuperez totusi din diferenta pe urmatoarea portiune de plat, ceee ce s-a si intamplat dar nu satisfacator intrucat iar am avut vant din fata si urme de atv-uri.
Lectia numarul 2: adapteaza cauciucurile la conditiile de pe traseu !
Nu am oprit la punctul de alimentare de la Palatul Ghica gandindu-ma ca voi opri la cel de-al doilea de la capatul comunei Balotesti. Prin zona de pe marginea lacului am reusit sa merg destul de bine si mi-a mai venit inima la loc mai ales ca incepusem sa ma simt si fizic mai bine si nu mai simteam oboseala foarte mare. Dar...in portiunea de case de langa iesirea din padurea Balotesti, pe stanga un muncitor mi-a dat o veste dureroasa, numarand participantii cand am trecut prin fata lui am auzit cifra 240....A fost lovitura de gratie, era clar ca primii 200 erau intangibili, judecand dupa starea pe care o aveam si tonusul scazut. Asa incat am hotarat sa nu opresc nici la al doilea punct de alimentare.
Dupa cea mai lunga portiune de drum forestier drept si portiunea de coborare spre lac, ajung la al treilea si ultimul punct de alimentare, unde opresc 5 minute pentru ca eram prea deshidratat, simteam nevoia de dulce. Macar o mica pauza meritam pentru ca pana atunci trasesem aproape 40 de km ca un disperat.
Pe drum ratrapele pe care le montasem cu o zi inainte mi-au cam dat de furca la toate micile opriri inerente de pe traseu si per general au contribuit datorita intarzierii cu care reuseam sa pedalez din nou sa pierd in total aproape 40 de pozitii in clasament.
Lectia numarul 3: vrei performanta, foloseste SPD-ul !
Si ca lucrurile sa fie complete, tot din cauza ratrapelor si a unei greseli pe care am facut-o la negocierea unei urme adanci de tractor am tras o tranta zdravana.
Am terminat cursa pe locul 298, din pacate dupa prietenul triatlonist....In schimb am avut multumirea ca mi-am atins target-ul de timp de 3 ore parcurgand traseul in 2 ore si 44 de minute.

Experienta m-a invatat destul despre ce inseamna pregatirea de cursa mai ales in cazul in care exista o miza mare.

Atmosfera excelenta, organizarea la fel, BRAVO NOMAD !